Nuorisovaihto

En ollut ajatellut kertoa tätä tänne blogin puolelle ollenkaan, mutta tuntuu vähän mahdottomalta sillä mun ajatukset pyörii lähes taukoamatta seuraavassa aiheessa! Kuvat on weheartitistä.

Pari vuotta sitten mun sisko oli Lionsien nuorisovaihdossa Sveitsissä ja mä haaveilin vain tuolloin samanlaisesta mahdollisuudesta jossain päin maailmaa. Olin oikeestaan varma, että mäki haen sitten ku oon vanhempi niin tuonne. Viime syksy koitti ja päätin hakea kun ikää oli kertynyt 16 vuotta. En tainnut edes puhua mun vanhemmille tuosta, yks päivä vaan mainitsin, että hei muuten hain tuonne. Olin tosi aikasessa (sillä aikainen mato linnun nappaa) ja laitoin jo elokuun aikoihin haun menemään. Sitten jonku aurinkoisen koulupäivän keskellä mulle soitettiin ja vähä haastateltiin ja kerrottiin että joulukuussa tulee tieto pääsenkö. Joulukuussa. Oikeesti se aika tuntu mahdottoman pitkältä, mutta vähän ennen joululomaa vastaanotin sähköpostiviestin jossa kerrottiin, että onneksi olkoon, sinut on hyväksytty nuorisovaihtoon! Piti täytellä parit hakemuspaperit englannin kielellä ja päättää mihin päin haluaisin matkustaa. Laitoin ykkösvaihtoehdoksi Itävalta ja kakkoseksi Italia, sillä kummatkin maat on ollut mulle semmosia, joihin haluan joskus vielä matkustaa. Itävallassa mua viehätti alpit, taidekulttuuri ja sen idylliset kylät ja henkeäsalpaavat maisemat, sekä musiikki. Italiassa taas aurinko, rannat, ruoka, kulttuuri ja tietty nähtävyydet kuten Rooma, Pisan kalteva torni ja Venetsia.
image
Jännitin helmikuuhun asti, että mihin mä nyt oon menossa ja lopulta mulle taas meilailtiin, että mut on valittu Italiaan!!❤️ Matka ajankohta on heinäkuu luultavasti. Mulla ei oo vielä tietoa, että mihin päin Italiaa pääsen, mutta sen tiedän, että tulen olemaan noin viikon italialaisessa perheessä tutustumassa kulttuuriin ja kaksi viikkoa kansainvälisellä leirillä, jonne tulee nuoria eri puolilta maailmaa. Leirin kielenä toimii englanti/italia, jota oon alkanu jo vähän opiskelemaan.
imageimage
Tää prosessi on ollut naurettavan helppo ja mikä parasta vielä, niin mun ei tarvi itse maksaa koko reissusta paljon mitään. Kuulun itse Leo clubiin, mikä on Lions clubin nuorisojärjestö ja sitä kautta ns leijonat on tullut mulle hyvinki tutuksi. Ehkä ihaninta on, että ei tarvitse itse huolehtia paljon mistään, Lions-järjestö on hyvin luotettava ja maailmanlaajuinen ja mä todellaki suosittelen tätä kaikille jotka vaan haaveilee lähtä ulkomaille!! :-) Vaikka en ole ollutkaan vielä reissussa, tiedän että siitä tulee aivan mahtavaa ja oikeanlaisella asenteella pärjää aina. Todennäkösesti tuun palaamaan tähän aiheeseen vielä monta kertaa, ja vastaan enemmän ku mielelläni tähän liittyviin kysymyksiin. :-)

2 kommenttia:

  1. Wooow siis on oikeesti nii huippua että pääset tonne muru! ♥_♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No nii on kyllä mustaki enkä malttas millää enää odottaa että kesä alkais jo! :-D ♥

      Poista